zaterdag 5 maart 2011

Melcom

De winkel Melcom kan ik het best beschrijven als een kruising tussen de Ikea en de Xenos. Je kan er zo gek niet bedenken kopen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je teveel betaald. Ook kan je er veel kopen wat je verder niet kan vinden in Ghana. Dit zijn een paar redenen waarom ik er heen blijf gaan..
Oftewel redenen te over waarom ik er liever niet meer zou komen.
Afgelopen week moest ik het één en ander regelen en kopen in Kumasi, de 2e stad van Ghana.
De dag was al voor dag en dauw begonnen. Had mijn wekker om 5u gezet omdat de aannemer uiterlijk 5.30u hier zou zijn. Uiteindelijk kwam hij om 7u aankakken. Zegt hij ook nog dat hij vroeg was. Nou antwoordde ik je had tegen mij gezegd dat je hier rond 5.15u zou zijn. Zegt hij: "Jaaaa, maar toen was ik nog niet wakker hoor!"
Dus mijn dag begon al goed, ochtendmens dat ik ben.

En éénmaal bij Melcom werd de dag steeds beter.
Bij binnenkomst moet je je grotere tassen afgeven, nou vind ik dit niet zo vreemd. En ergens is het wel fijn dat je niet alles hoeft mee te zeulen terwijl je je een weg probeert te banen door de drukte en de spullen en troep die overal staat. Sommige duurdere dingen moet je eerst uitzoeken en dan gaan afrekenen voordat je ze op kunt halen. Ik kocht een lamp van 5 Euro waarvoor dit ook gold. Daarna mijn manden volgeladen met wat je je maar kan bedenken als er voor het eerst 8 gasten tegelijk komen, borden, bekers, handdoeken en ga zo maar door.
Was erg blij toen ik eindelijk mijn spullen bij de cassiëre kon uitladen. De cassiëre was zoals gebruikelijk bij Melcom ontzettend vriendelijk.
Bleek dat er in één van mijn drie mandjes een artikel zat zonder streepjescode.. Probeer er nog zo op te letten, want bij Melcom wordt er van je verwacht dat je eerst de rest afrekent en daarna zelf een artikel gaat halen met code om dan weer opnieuw aan te sluiten in een rij voor de kassa.
Je begrijpt dat ik steeds blijer werd...
Maar goed als je hebt afgerekend en al je spullen weer in de mandjes hebt geladen moet je naar de controleer-dames. Hier pak je al je spullen weer uit en gaan doorgaans zeer vlotte dames alles afvinken op de kassabon en daarna inpakken. Met 3 volle manden ben je dan zeker weer een half uur verder.
Ondertussen had ik al wel gezien dat ik alles toch echt niet ging meekrijgen in plastic zakjes. Ik besloot om mijn rugtas en boodschappentas alvast op te halen. Dan moet je eerst naar buiten via de bewakinkg die een stempel op je kassabon zet en dan weer bij de ingang naar binnen.
Had mijn tas snel te pakken, toen bleek dat ik mijn spullen pas buiten in mijn eigen tassen mocht stoppen. Mijn spullen stonden op één meter van mijn tas.. Eerst een hele discussie met de tassenmeneer over de super service van Melcom, terwijl ik ondertussen wel mijn spullen in mijn tassen aan het laden was. Komt er een andere grapjas aan die er werkt en die begint ook te zagen dat het echt niet mag. Inmiddels had ik er schik in, want mijn spullen had ik al ingeladen.
Toen ik om de manager of mijn geld terug vroeg kon/mocht het na veel gemor wel, geloof ik tenminste.. Heb een stempel van de bewaking gehad en ik ben niet opgepakt.
Conclusie: Waar zouden we zijn zonder de Melcom in Ghana???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten