donderdag 17 maart 2011

Vervolg immigratie

Ben weer afgereisd naar Kumasi(een reis van zo'n 1,5 uur). Heb dit keer wel het gezelschap van wat vrijwilligers die in het weeshuis werken. En met wie ik straks lekker ga lunchen.
Aangekomen bij immigratie werd ik geholpen door dezelfde mevrouw, die deze keer niet aan het bellen was. Na 2 seconden begon ze al te zuchten waarom er in mijn brief request for working/residence permit stond, dat kon natuurlijk niet.
De baas erbij geroepen, die tot mijn verbazing en schik tegen de dame begon te roepen: "Mens dat is toch hetzelfde, doe niet zo moeilijk! En waarom heeft mevrouw deze brief nodig, ze heeft toch een brief van 'Ghana investment promotion centre'?"
Dus ik dacht al Ggggrr is mijn heen en weer gereis voor niks geweest. Maar niks is minder waar. De baas van immigratie wist ook nog te vertellen dat ik aan een bepaalde quota heb voldaan, dus ik hoefde maar één derde van het bedrag te betalen dat de dame mij gister had verteld!!
Toen de baas het kantoor verliet vertelde de dame mij dat ik geluk had dat de grote baas mij zo hielp, want hij is altijd héél streng en dat hij ook nog had gezegd dat ze de papieren snel aan hem moest geven want dan zou hij ervoor zorgen dat het snel geregeld zou worden.
Nou weet ik niet wat snel is, want ik mag mijn paspoort en verblijfsvergunning over 2 maanden ophalen.
Heb de baas bij het verlaten van het pand nog even opgezocht en vriendelijk bedankt in het Twi(lokale taal).
Ben met een glimlach van oor tot oor op weg gegaan naar het restaurant, een lekkere lunch had ik wel verdiend dacht ik zo.
En zo zie je maar weer, soms is de Ghanese bureaucratie toch ergens goed voor!!

2 opmerkingen:

  1. Ha Patries,

    Heerlijk verhaal! Kan niet wachten op het vervolg..... Ben enorm benieuwd of je de papieren idd kan afhalen over 2 maanden :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben net zo benieuwd als jij!! Maar eerlijk is eerlijk, vooralsnog heeft immigratie mij nog niet teleurgesteld. Moest mijn toeristen-visum ook elke 2 maanden verlengen(kon dan na 2 weken mijn paspoort ophalen) en dat is telkens goedgegaan.....

    BeantwoordenVerwijderen